
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vår arbetsmodell ser ut som följer:
Förstudie
I analysen eller förstudien tittar vi på nuläget. Är det så bra eller illa som vi
tror eller är det bara en felaktig känsla. Vilka faktorer ska vi rikta in oss på
och vilka ska vi förändra?
I analysen kan man använda ett flertal verktyg, såsom Mystery Shopping,
marknadsanalyser, NKI och NMI, samt göra ekonomiska analyser på
företaget.
Målsättning
Utifrån det som vi kommer fram till under förstudien kan vi
enklare identifiera tydliga och konkreta mål, som vi kan använda i
kommunikationen med personal och kunder. Att sätta tydliga mål är en
förutsättning för att veta om man lyckats åstadkomma det vi åtagit oss.
Genomförande
Handlingen i ett projekt kan variera kraftigt, det kan vara utbildning,
konferenser eller personalaktiviteter som riktar sig till att skapa större
gemenskap och trivsel. Handling är ofta det som man initialt vill investera i,
dock med en större chans till att lyckas i och med förarbetet. Det är i denna
fas som förändringen och utvecklingen kommer.
Utvärdering
Uppföljning är det vi kallar utvärdering av projektet men även uppföljning
till deltagande personal eller kunder. Att de får reda på hur det gått och blir
delaktig i utfallet är lika viktigt som att de deltar i projektet. Ofta misslyckas
man här, och det beror ofta på att man är inne i nästa projekt och inte
riktigt hinner med. Uppföljningen är det som leder till nya mål och nya
projekt, det är som ett hjul som rullar och kommer tillbaks igen.
|
|
 |
|
|